Canada // Vancouver & Penticton #1







I blog the way returns! Niet dat ik van plan ben die naam te houden of überhaupt door te gaan met bloggen (misschien wel, misschien niet), maar ik wil wel heel graag mijn vakantie delen. In juli heb ik, samen met m'n ouders en broer, een 18-daagse rondreis door British Columbia (en Alberta) gemaakt en ik zal met een paar blogposts de foto's en ervaringen delen.
Rondreis volgorde: Vancouver, Penticton, Revelstoke, Banff, Jasper, Clearwater, Whistler, Tofino (favoriet), Victoria, Richmond (Vancouver).
Sidenote: de autofocus van de camera werkt niet meer goed dus de foto's zijn niet zo als gehoopt. 



Dag 1 // Amsterdam - Vancouver
In het vliegtuig had ik helaas geen plek naast het raam. Helemaal achterin het vliegtuig was er wel nog een raampje waar ik continu heen liep om te kijken of er wat te zien was (sorry mede passagiers). Eenmaal aangekomen op de kamer (hoogste vedieping, jaaa) had ik dit uitzicht. Eigenlijk vind ik Vancouver zo net New York, maar dan na het uitsterven van de mensheid (am I right?). Nog steeds mooi hoor!
Die dag hebben we nog een beetje rond gelopen. Robson Street (dé winkelstraat) viel tegen, net als het weer.
Dag 2 // Vancouver
Met een bootje gingen we naar Granville Island. Een (soort) industrie terrein met hallen met eten, zelfgemaakte spullen en souvenirs. Het deed me aan Berlijn denken. 

 In de namiddag zijn we naar het Harbour Centre (de uitkijktoren op de laatste foto) gegaan. Als je daar een kaartje koopt kan je de hele dag naar boven. Daarna zijn we naar Gastown gaan lopen, wat ik echt het leukste buurtje in Vancouver vond. 's Avonds zijn we nog een keer naar boven gegaan in de uitkijk toren.
Dag 3 // Vancouver - Penticton


De volgende dag vertrokken we alweer richting Penticton. Klein plaatsje, meer als een tussenstop. Maar eerst naar Stanley Park voor de 'bekende' totempalen. Ik wou ook graag naar de Capilano Suspension Bridge, maar die is blijkbaar vet duur (ongeveer 50 dollar) om er op te mogen, dacht ut dus effu niet. De inner-tatta vond een gratis variant, de Lynn Canyon Suspension Bridge. Het was wel een wat kleinere versie, maar in ieder geval niet 50 dollar en waarschijnlijk ook wat rustiger.
Onderweg naar Penticton stopte we ook nog even hier. Er zouden bevers te zien moeten zijn, maar geen bever gezien. Wel mooi.



In Penticton hebben we naar de zonsondergang gekeken op een strandje (wat schattig). En ja, meer was er niet te doen. Aangezien de kamer nog niet klaar was mochten we gratis eten bij de Danny's, dus pluspunt voor Penticton jeuheuy (inner-tatta returns). De weg van Vancouver naar Penticton was wel echt heel mooi. Oh well.
(Ik weet niet waarom alle foto's zo oranje zijn)
Volgende post; Revelstoke & Banff 

Tips Vancouver:
- Gastown
- Harbour Centre Lookout Point
- Eten bij Tacofino
- Granville Island (lopen via Granville Street (foto links))

Tips Penticton:
- Walmart :')

4 opmerkingen: